Música, agricultura ecològica, creativitat, papiroflèxia, Pere Quart, el món del Circ, humor absurd, fotografia, cançons, naturalesa, jocs, arquitectura bioclimàtica, poesia, Faemino i Cansado, bricolatge, Gloria Fuertes, art, molinets de vent, Charlie Rivel, còmic, calidoscopis, robòtica recreativa, cinema, Joan Miró, sardanes, Boris Vian i cacahuets.

diumenge, 13 de novembre del 2011

Joc del Savi Camperol

El joc del savi camperol és un joc per jugar amb grup, situats en rotllana i molt divertit per amenitzar una sobretaula.

Normes del joc
Amb paperets o targetes es distribueix, de forma que no se sàpiga, els següents rols o personatges entre els jugadors.

Hi haurà d'haver:



1 moderador
1 savi camperol
1 llop
La resta seran camperols

Amb grups grans es pot provar de jugar amb més d'un llop o més d'un savi camperol.
Les primeres vegades que es juga és bo que el paper del moderador sigui la persona que coneix les regles del joc.

Procediment

1. El moderador comença dient: "El poble se'n va a dormir" (= tothom menys el moderador es tapa els ulls)

2. Seguidament el moderador diu: "El llop es desperta". En aquest moment la persona que li toca el paper de llop obre els ulls (amb tota la resta de jugadors dormint) i mata un camperol (senyala un camperol de manera que el moderador veu a qui senyala) i torna a dormir-se. El moderador diu: "El Llop se'n va a dormir"

3. Seguidament el moderador diu:" El savi camperol es desperta". El savi camperol (amb tota la resta de jugadors dormint) es desperta i pregunta amb gestos al moderador qui creu que és el llop i aquest li diu si encerta o no amb les seves sospites. En aquest punt cal dir que si el savi camperol encerta qui és el joc, no passa res, senzillament en el moment de la discussió (veure punt 6), el qui fa de savi camperol haurà de convèncer els altres camperols de qui és el llop.

4. Seguidament el moderador diu "El savi camperol se'n va a dormir"

5. Després el moderador diu: "El poble es desperta". I tothom es desperta i el moderador diu el nom de la persona que el llop ha mort: "El Llop ha mort a tal"

6. Seguidament hi ha una ronda de discussió a veure qui és el llop. Durant la discussió els camperols, hauran d’afinar bé qui pot ser el llop, el savi camperol haurà de fer valer el que ell sap amb habilitat de que el llop no el descobreixi i el llop haurà de despistar no sigui cas l’enxampin. De la discussió s'escull una persona que és la que té més vots per ser el llop. En aquest moment el moderador confirma si la persona escollida és el llop o no. Si és el llop s’acaba el joc, i els camperols guanyen. Si és el camperol o savi camperol aquest queda eliminat del joc i es procedeix a fer una altre ronda amb el mateix procediment. En el cas que es mati al savi camperol, no passa res, es segueix jugant la ronda, però amb l'inconvenient que el llop ho tindrà més bé i els camperols ho tindran més difícil.

7. El joc continua amb diverses rondes fins que es troba al llop o fins que el llop mata a tots els camperols.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada